Jeg har altid håbet på det, men alligevel... Hvordan kan man være så heldig?!

Slip af med den irriterende appelsinhud! – på 4 uger!

Jeg har tidligere lavet et idlæg om lykken ved min træning – og en af de store sidegevinster, der er at finde derved – nemlig at jeg har vinket helt farvel til appelsinhud! (læs indlægget her) Som de fleste af os ved, er cellulite (appelsinhud) små aflejringer af fedt (og vand og affaldsstoffer) Derfor giver det god mening, at man ved træning (og derved strammer op) og kosten (tabe sig, eller gøre fedtprocenten mindre) mindste fedtdepoterne, som vil mindste celluliten. – Selvfølgelig kombineret med en god nattesøvn og en masse vand i løbet af dagen.

11351120_10206127229432523_7465047911340594007_n

Når vi taler om cellulite, handler det altså om to ting: kosten og træningen! Jeg har spist sundt de sidste par år, og det hjalp da også lidt på mit cellulite, men det var først, da jeg begyndte at træne, at det virkelig rykkede.

Hvis du gerne vil af med din cellulite så drop forarbejdede fødevarer, lyst brød, ris, pasta, sukker og korn (korn er kun i starten – jeg er stille og roligt begyndt at spise korn igen. – og ser så, hvordan det påvirker min krop med tiden) – og jeg holder altså også stadig mine cheatdays – man skal jo også leve lidt! 😉 Spis sundt og varieret! – Jeg har tidligere lavet et indlæg, om hvad jeg har i mit køkken som basis varer, og om hvor meget kosten egentligt betyder, hvis man gerne vil se resultater af sin træning (læs indlægget her)

Inden jeg skriver om min træning, så husk, at jeg ikke er uddannet fitness instruktør. Jeg ved bare, hvad der har virket for mig, og jeg nyder, at sætte mig ind i emnet “træning” og bruger meget tid på det 🙂 Jeg træner ca. 3 gange om ugen og træner ben 2 gange om ugen – dette har været nok for mig til at fjerne min cellulite (og jeg havde faktisk en del) – derudover cykler og går jeg en del i løbet af ugen (cykling giver dog ikke så meget, når vi taler om cellulite)

Jeg elsker at træne ben (jeg ved, at mange bare skal have ben træningen overstået, men for mig er det den bedste træning) Dette medvirker også, at når jeg træner ben (og bagdel) 😉 bruger jeg ca. halvanden time i centeret. Mine øvelser varierer lidt, men pt. består de af:

 

Squat: 25 kg, 5-6 sæt af 10 reps.

Walking lunches: Med håndvægte (2 stk. af 5 kg) 5-6 sæt af 10 reps

Benpres (siddende): 45 kg, 10 sæt af 10 reps. (Jeg elsker benpres, så bruger meget tid på den maskine) – hvis du ønsker at træne bagdelen og baglårene mere end forlårene, så placere benene så højt som muligt – forskellen er tydelig at mærke 😉

Benspark (maskine): 25 kg, 5 sæt af 10 reps

Leg curl (maskine) 25 kg, 5 sæt af 10 reps.

 

10990056_10206127285833933_7912373992652980005_n

Jeg ved, at løb også er en rigtig god måde, at komme af med sin cellulite på. Dog døjer jeg lidt med et løberknæ, og jeg har dertil valgt, at jeg vil fokusere på at opbygge muskler, så løbetræningen må vente 🙂 

Så med den rette kost og træning, skulle du meget gerne se resultater  indenfor en måneds tid, som får dig til at ville vise dine lækre ben frem!! – HUSK: sommeren er lige om hjørnet! 😉

Læs også gerne: Få det meste ud af din tid i centeret, med disse råd bibeholder du motivationen og kosten betyder mest!

 

Instagram: @Rikkechili

Facebook: Rikke Chili Rasmussen

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Jeg har altid håbet på det, men alligevel... Hvordan kan man være så heldig?!