Kærlighed til dette billede!!

Med disse råd bibeholder du motivationen!! (Del 3)

Hvis man spørger folk, der er stoppet med at træne, hvad der skete, siden de stoppede, er svaret ofte, at de simpelthen mistede motivation. I staren er det nyt, man mærker glæden og friskheden, og man ser gode resultater og fremskridt, men efter 2-3 måneder, går det (helt naturligt) lidt langsommere med resultaterne – hvilke kan medvirke at motivationen kan falde (“jeg gør det i morgen!!”) og helt forsvinde til sidst (“I morgen?! – who am i kidding?!”)

træning

Jeg har også været ved at miste motivationen – op til flere gange, men jeg har holdt fast, og det er grundet de ting, jeg gør og har omkring mig, for at motivere mig optimalt! Og ikke på den der “Kom nu afsted – det er jo sundt for dig” måde – den hjælper simpelthen ikke på mig! For hvad f***en hjælper det, at det er godt for mig, når jeg ikke orker, ikke har overskuddet eller ikke gider?! Derfor forsøger jeg, at motivere mig på andre måder, som indtil videre har virket rigtig godt for mig.

1. Kig på gamle billeder

Hvis du har billeder, fra før du begyndte at træne, så giv dem et lille kig. Jeg kan klart se forskel på min krop, fra før jeg begyndte at træne og til nu. Når jeg kigger på billederne, kommer jeg også i tanke om, hvordan jeg havde det der (ofte manglende energi, manglende overskud osv.)

2. Det gamle tøj

Jeg har nogle shorts, jeg ikke har gået med i 2-3 år, da jeg simpelthen havde det super dårligt med det grundet appelsinhud – og ja, mindre faste lår! Når jeg hopper i shortene nu, er der INTET appelsinhud at se! Faktisk er al min appelsinhud (som jeg havde lidt på lånene og bagdel) helt forsvundet!) – hvis det ikke motiverer en til at komme i centeret, så ved jeg ikke, hvad der gør! 🙂 (husk, at sommeren er lige om hjørnet!) – OG!! Det siges, at appelsinhud kan spises og trænes væk på 3-4 uger, så du kan nå det endnu!!

– Læs gerne mit andet indlæg om lykken over ingen appelsinhud!! 🙂

3. Prøv en ny træningsrutine

Den samme træningsrutine kan virkelig være dræbende!! Man skal helst, hvis man døjer med motivationen, ændre lidt på rutinen efter 3 måneders tid. På den måde sker der noget nyt, måske ændre man bare rækkefølgen på øvelserne, mere vægt på, skifter en maskine/øvelse ud osv. Dette virker, da der kommer til at ske noget nyt og det hele bliver frisket lidt op 🙂

IMG_0021

4. Brug de socialemedier

Jeg bruger/tjekker, som mange andre, de socialemedier mange gange i gennem min dag og pt. er jeg især glad for Instagram. Jeg synes, det er en hurtig og nem måde at følge med i folks liv på, og jeg eeeeeelsker at se alle de pæne, idylliske, smukke og inspirerende billeder, der bliver lagt op. – og det er netop her, jeg bliver motiveret rigtig meget. Jeg følger en masse fitness/”sund mad” profiler, hvor der bliver smidt lækre billeder op. Dvs. at hvert andet billede, der popper op på min Instagram-startside enten er sund mad, tips til træning, trænede mennesker, transformations billeder, squat buts (you get the picture) Dette motiverer mig helt vildt, da jeg derved hele tiden bliver mindet om, hvorfor jeg træner, spiser sundt og lever, som jeg gør.

Nogle af de Instagram profiler jeg synes er rigtig gode er: @healthyfitnessmeals, @effortlyss @fitnessforall @foodtipz @sixpackfemmes

På Facebook findes der en masse grupper, man kan følge. Her kan man på råd af andre, give råd, stille spørgsmål om træning, kost osv.

Jeg er selv ret glad for: “Råd til den perfekte træning” – Jeg er også medlem af nogle andre grupper, men de har ikke givet mig det helt store udbytte endnu.

5. Påmindelse om målet

Nu ved jeg godt, at mange mennesker har et baggrundsbillede på mobilen af kæresten, søsteren, hunden….. Jeg har altså et billede af, for mig, DRØMMEKROPPEN!! Hver gang jeg kigger på mobilen og derved ser billedet, bliver jeg indirekte mindet om, hvorfor jeg træner, spiser sundt, hvorfor jeg går så meget op i det osv. – jeg vil jo have den krop – DERFOR! Jeg gør simpelthen det, at hvis jeg ser et billede af min definition for drømmekrop (det er ofte på Instagram) tager jeg et screenshot (hey, når det ligger på Insta. må man gerne!!) ;D – og lægger det ind som pauseskærm og baggrundsbillede på min mobil. Jeg skifter løbende billedet ud, da det ellers bliver en vane at se på billedet og jeg derved glemmer eller “fortrænger” meningen med billedet.

6. Sæt et delmål

Lad være med at sige til dig selv “Det er først godt, når jeg har tabt mig 10 kg og fået en fuldstændig fast krop!” – Det er opskriften på tab af motivation! Sæt et delmål om f.eks. et tab på 3 kg og vær STOLT af dig selv! Det er jo en livsstil, du er i gang med, og IKKE et maraton – Et maraton er en kort periode af ens liv og så er det ovre – en sund livsstil er for livet – eller det skulle det i hvert fald gerne være 😉

7. Cheatday -Forkæl dig selv!

Mine cheatdays fungerer super godt for mig! Efter jeg har levet sundt i 6 dage, er det bare så fedt, at kunne give slip og bare nyde livet – og det super fede ved dette er, at fordi man har levet så sundt i de foregående 6 dage, kan man næsten ikke spise så meget usundt, som man ellers troede, man kunne – sådan er det i hvert fald for mig. Jeg tænker altid, at jeg skal gå fuldstændig amok i buffeten, og fylder godt på tallerken, men det ender altid med, at jeg kun kan spise halvdelen og sidder så tilbage og skammer mig over min grådighed 😉 – Ens mave vænner sig jo til de mængder, man spiser normalt, og når man så bare lige pludselig går all in og spiser f.eks. hvidt brød, sukker osv. så siger en krop hurtigt stop – det gør den i hvert flad os mig, og jeg sætter virkelig stor pris på det!

Efter en cheatday har jeg virkelig også lyst til at spise sundt igen. Man bliver jo lidt træt af al det sukker – for ikke at nævne at man bliver oppustet! – Knap så charmerende! :/

7. Pak træningstasken og tag centeret på vejen

Det dummeste jeg gjorde, da jeg begyndte at træne, var at tro at jeg kunne komme hjem efter træningstasken efter en lang dag på job, studiet eller andet og så tage afsted igen – DET KAN JEG IKKE!! Jeg er åbenbart lidt doven anlagt 😉 Hvis jeg først kommer hjem, kommer jeg sgu ikke afsted igen – og SLET ikke for at tage op i centeret og slide! Så jeg har altid træningstasken med hele dagen, de dage jeg skal træne – og det så er på job, studiet, fritids-hygge, ja lige meget hvad. Det er lidt ekstra at bære på, men hvis det er det, der skal til, for at jeg kommer afsted, så er det en lille pris at betale! Man kan jo også smide computeren, makeuppen eller hvad man nu skal bruge i løbet af dagen i træningstasken, så har man i hvert fald ikke to tasker at bære på 😉

Jeg håber, I kan bruge rådene – kom gerne med jeres motivations-råd – ville elske at finde ud af nye måder, der gør glæden ved træningen større! 😀 

Instagram: @rikkechili

Facebook blog side: Rikke chili blog

Facebook: Rikke Chili Rasmussen

Læs også gerne: Test af Nivea Aftershave For Men som primer — Den allerbedste hårolie —- Mit uperfekte jeg — Jeg mistede min elskede kammerat, men fik en vidunderlig veninde,— Naturlig skønhed er det bedste og mest korrekte til alle tider – BULLSHIT —- En vippeserum der faktisk virker,—- Jeg er f***ing stolt,—- Jeg er efterhånden nået den alder,—- Vind skønne produkter fra Smashbox,—- UPDATE, permanent makeup LÆBER,—- verdens BEDSTE primer!!, —-Permanent makeup LÆBER,—- Vipper der sidder PERFEKT,—- verdens bedste mascara og mine allerbedste mascara tips! —- permanent makeup øjenbryn, —– få det meste ud af din tid i centeret! —– Super tip til mørke rander om øjnene, —- Reality-livet har været godt for mig, —- update! Permanent makeup (øjenbryn), —-10 små-underlige facts om mig —- Den bedste og billigste tørshampoo, —-det bedste brow kit ever,—- spis nu den kål, piger!—- test af behandling med swiss-skin-renewal,—- verdens bedste øjenbryn kit,

4 kommentarer

  • Sabrina

    Jeg kigger også meget på Instagram og får motivation af at kigge på de trænings profiler jeg følger der 🙂 udover det så hjælper det også for mig at gå til holdtræning eller træne med en, engang imellem 🙂 hvis motivationen er dalet lidt. Plus det også hjælper at man ved man snart skal i en bikini 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Chili

      Jeg kan SÅ godt følge din tankegang med bikinien! (vi skal jo have det godt med den og se BRANDgodt ud i den!) 😉
      God idé med en træningspartner! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • SHeba

    Hej RIkke. Jeg følger ikke rigtigt blogge som sådan, men synes du du har nogle lidt mindre intet-sigende indlæg end de andre.. Uden at være for grov, så kan man godt læse sig til at du har mere ml. ørene og dermed mere at byde ind med. Ikke at det skulle handle om det. Jeg har læst og set billede af hele din krops transformation og synes det er enormt flot ! Synes nu ikke du så buttet ud i forvejen, men synes heller ikke at du har tabt for meget af det gode kød. Min krop ligner din på mange områder og derfor vil jeg høre hvad det er du har trænet for at få en mindre og markeret talje ( som ses på billedet )
    Jeg er iøvrigt så enig med dig hvad angår børn 🙂

    På forhånd tak 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Chili

      Hej kære Sheba!
      Tusind tak for de søde ord!! – de betyder rigtig meget 🙂
      Jeg laver et indlæg her en af de nærmeste dage vedr. min transformation, da mange har spurgt om det efterhånden.
      – håber du læser med der 🙂
      Mange kærlige hilsner
      Rikke Chili

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kærlighed til dette billede!!